świat ▪ atlas ▪ bestiariusz ▪ terahandear |
Nasz świat to gigantyczny żółw, mknący przez kosmos ku gwiazdom. Na jego skorupie wznoszą się górskie pasma, roztaczają się rozległe równiny, falują morza i oceany, rozciągają się pustynie rozżarzone gorącym słońcem i te lodowe - skute lodem i zasypane śniegiem. Prócz zwykłych lasów ziemię porastają wielkie drzewa wysokie na kilometr, tworzące zielone krainy ze swych koron, a także olbrzymie grzyby - tak duże, że można w nich zrobić dom. Skorupę wielkiego żółwia pokrywa sieć dróg, łącząca osady, wsie i miasta kilunastu cywilizacji. Taki świat wymaga mapy, to chyba oczywiste...
Po prawej schematyczny podział świata według gatunków, które go zamieszkują (kliknij, by powiększyć).
Wszystko zaczęło się od warsztatów tworzenia map, prowadzonych przez Michała Oracza podczas któregoś z konwentów RPG. Mógł to być 2003 albo 2004 rok. Mapa, która wówczas powstała, stała się inspiracją do stworzenia projektu mapy dla naszego nowo powstałego świata. Wszystkie obiekty (góry, miasta, rzeki itd.) były wektorowe, a powstały w 2007 roku w programie InkScape. Gdy projekt mocno się rozrósł, działanie programu stawało się tak powolne, że musieliśmy rozbić jeden wspólny plik na cztery kawałki. Z czasem i to okazało się niewystarczające. W 2011 Przenieśliśmy się z naszymi wektorami do programu Xara/Magix Photo&Graphic Designer. W 2018 roku namalowaliśmy wszystkie obiekty od nowa, porzucając wektory na rzecz rastrów.
Porównanie kolejnych wersji mapy świata LapRPG (fragment)
Imperium Albińskie, na Bakburtę od Thurimheim
Bakburckie rubieże barbarzyńskie.
Twórcy systemu i świata LapRPG
LapRPG 2018